The Butterfly Song

Åter måndag, så nu var det dags igen! Var på praktikplatsen och dagen flöt på rätt snabbt. Jag fick insyn på hur mäktig en lastbil kan te sig för barn, som ni se här:


Senare under dan var det en flicka som kom fram till mig och sjöng en sång. Hon lovade mig att jag absolut ALDRIG har hört den tidigare! Och de var faktiskt sant, jag hade aldrig hört den. Den lät något i stil med:

♪♫ Det var en gång en fjäril, det la ett ägg.
Av ägget blev det en larv, med många ben.
Som blev en puppa.
Och sen en fjäril med vingar till. ♪♫
 
(Hon flaxade intensivt med armarna när hon sjöng det sista) *Riktigt söt!*

En väldigt lärorik sång ser ni! ;)

//Teru


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0