Stress, Falska Leenden & Hjärnsläpp...

Människor som strömmar in från jag vet inte vad. Så helt plötsligt står jag där själv med sex fullsatta bord. Där fanns familjer, kärlekspar, kollegor, vänner mm. Kärlekspar är de bästa, de är fullt upptagna av varandra (so they couldn't care less about you!).

     Det skulle beställas, människor skulle bli välkomnade och hänvisade bord, mat som väntar i köket som måste ut, telefonen som ringde envist, en person som hade frågor...

     Sex fullsatta bord är egentligen ingen stor grej, men att inte ha jobbat på en månad var det en riktig våg av människor för mig. De senaste gångerna jag har arbetat har det inte kommit en kotte. Nu med en ny meny som skulle läras in och ny kassasystem att fatta står man där själv. Jag tror till och med kocken som inte diggar mig (jag gillar inte honom heller) fattade att det var mycket att göra och var snäll nog och frågade om jag klarade mig själv och hjälpte mig med diverse saker. That was real kind of him! (:


Men det var trevliga gäster man hade så det gick galant! Som tur beställde ingen avancerade drinkar som jag absolut inte skulle ha tid med. Att personer väljer att komma strömmande efter varandra, och att vanligtvis aldrig beställa förrätter - regnade det av dem idag. Bra att man har det falska leendet djupt inrotad sen somras och förmågan att dra en och annan vitlögn i stressade situationer.


Efter jobbet och snart hemma står jag utanför mitt hem och har totalt hjärnsläpp! Jag KAN INTE KOMMA IHÅG MIN PORTKOD! Testade fyra fem gånger innan det gick. Om jag skulle ha varit förföljd, skulle jag ha varit död för längesen.


Men här sitter jag nu, hemma och pustar ut efter ytterligare en härlig dag!


Puss på er och ta hand om er i det växlande vädret! (:

  

//Teru


Kommentarer
Postat av: Siu

Stressig dag antar jag, inte så konstigt att man kan glömma bort saker som vanligtvis är lätt att komma ihåg. Stackars dig, ta och vila ut dig nu ;)

2009-03-25 @ 10:22:12
Postat av: Terus svar till Siu

Mmm. Men det gick bra till slut så helt okay!

Hehhehehe, mm ledig idag och vaknade nyss :D

2009-03-25 @ 10:40:10
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0