Positiv Vs Negativ

På senaste tiden har jag blivit positiv. Väldigt positiv enligt Carrie. Jag citerar henne så ni får lite hum om vad jag pratar om: "Värst vad positiv du har blivit... Ja, det är ju bra att DU ser dina konstiga sidor såsom som du gör..."


Anyway... I min positiva anda så pratade jag med en person förra veckan. Låt kalla personen "X". Jag höll på att läsa en bok och skulle förmedla ett antagande ur den som jag fann riktigt bra och vår konversation löd såsom följande:


Jag: Ey, jag läser en bok nu. Där säger författaren något jag tycker är riktigt sant alltså!

X: Vadå?

Jag: Ja, han menar att det gör inget att du når botten av ditt liv, för sedan kan vägen bara gå uppåt!

X: ...

Jag: So deep, so deep!!

X: Det beror ju helt på om man fastnar i botten och stannar kvar där.

Jag: .................................................................


//......Teru - er försök till positivism i vardagen


Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahahaha.... Mr/Ms X låter väldigt negativ... fastnar på botten och stannar där :S haha

2009-03-05 @ 23:56:49
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Siu

Värst vad din kompis var positiv =P

2009-03-06 @ 11:24:24
Postat av: Teru

Mmm! Kände mig mest dum efteråt :P

Inte tillräckligt smart för att vara så realistisk... samtidigt vet jag inte om jag vill vara det hahha.

2009-03-06 @ 11:59:39
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0