Mitt förhållande till Te & Kaffe

             



Jag tycker om te. Te är något jag druckit hemma sen jag var liten. Det tillverkas i olika sorters aromer från all världens hörn som ger smak och värme i kalla stunder. Det inger en trygg och varm känsla - Nästan som ett stadigt kärleksförhållande.


Kaffe däremot var jag inte alls förtjust i i början. Men efter att ha lärt sig att tillsätta socker och mjölk är det underbart! Den ge en kick! Jag blir allmänt glad och uppåt efteråt. Vädret är perfekt (även om det är bajsväder), människor är vackrare än de egentligen är. Livet blir helt enkelt mer underbar!


Men lycka har också sina baksidor. Min mage tål inte kaffet så värst och jag kan må dåligt efteråt. Förutom det så lurar kaffet magsäcken, och man blir inte hungrig när det är dags att äta. Samtidigt som det är härligt så framkallar den också en form av ångest - Nästan som en älskare.


Så det är lite trygghet kontra spänning här. Ljuvligt att kunna testa på nåt spännande då och då. Men... ja...


Vad tycker ni om? Kaffe eller Te?


//Teru


Kommentarer
Postat av: Siu

Gillar bägge två =)

2009-03-11 @ 16:23:06
Postat av: Teru

yeah tough choice there!

2009-03-11 @ 20:54:48
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0