Dagens Middag! [2009-06-18]

Efter flera dagars curry kom en av mina andra favoriter! Nämligen detta!


Detta är nudlar gjord av vatten och något slags mjöl. Den har olika benämningar, såsom "worm worm nodle" (fast på kantonesiska) eller "musnudlar" (också på kantonesiska. Jag vet inte riktigt anledningen till detta namn, jag fick bara höra det förr). Namnen kanske låter jätteäckliga, men det innehåller inget av de ingredienserna kan jag lova! Man äter det tillsammans med soppa tillagad med kyckling samt fläskben. Man kan ha lite diverse sallat till - beroende vad man tycker om - toppat med rostat lök. *Mums*

//Teru

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Fatta som jag njuter nu när jag e hemma.. tackar hjärtligt för varje måltid morsan lagar och är sådär allmänt överlycklig för att någon lagar så god mat till en varje dag, varje måltid... vilket jobb!



Ja.. fy, stackars mamman. Så sorgligt att hon glömmer allt liksom.. och det i slutet när hon "låtsas" komma ihåg, så fint. snyft!

2009-06-19 @ 00:11:34
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: bröllopsbloggen

sån brukar min svärmor göra ja gillar inte "maskarna" hehe



va kommer du ifrån?

2009-06-19 @ 00:19:16
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0