En vacker dag...

"En vacker dag kommer du se tillbaka på detta och skratta åt det". Det är en fras många använder sig av när dem tröstar någon. Jag kunde inte riktigt förstå det när jag fick höra det i mina deppiga perioder. Men nu, nu tror jag faktiskt jag fattar. När allt går åt pipan och man har försökt med allt. Tårarna tagit slut. De tusen känslor som rusar runt inombords och allting känns förgäves. Då är det faktiskt inget mer att göra än att skratta. Att skratta åt hur tragisk situationen är. Att inse hur dramatisk livet kan te sig.

Nu ska ni inte tro att jag hamnat i någon tragisk period. Utan i min nuvarande fridfulla stämning har jag tagit mig an böcker. Däribland fanns det en extra dramatisk sådan! Varje gång det blev en liten gnutta lycka, hände det något förödande i form av bl.a. olyckor och dödsfall. Det var våra bästa år i bokform (Jag tittar inte på den serien jag lovar!). Riktigt underhållande. Det var så tragiskt att det inte gick att sluta skratta under vissa episoder.

Nej, frasen har nog inte den innebörd jag tidigare beskrivit. Utan människorna ville nog påpeka att med tiden läker alla sår, och att du så småningom kommer att anse att det var no big of a deal - Det är ju en härlig tanke. Men nästa fråga är om det inte innebär att mer hemska saker måste ha hänt efteråt, för att man ska kunna se det som varit som en bagatell? Eller vad säger ni? ;)

//Teru - Livet är allt underbart med all dess innehåll (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0