Six Dresses

Igår var det som sagt Oscarsgala. Förutom vilka som vinner bästa manliga/kvinnliga huvudroll och biroll samt bästa film är höjdpunkten absolut klänningarna! Tittade in på Oscarsgalans hemsida och hittade följande som jag tycker var riktigt tjusiga!!


Min absoluta favorit var nog Penolope Cruzs klänning. Vit med deskreta detaljer som gör hela klänningen.


En annan charmig var ju denna svarta! Jag är lite tveksam till överdelen. Men annars älskar jag volymen på klänningen!


Sarah Jessica Parkers vita var också härlig. Den faller så fint och ser ut som tagen ur en saga.
(Fast jag skulle nog ha föredragit ett annat bälte)


Här en annan modell i mer sjöjungfrustil, buren av Marissa Tomei
(ingen aning vem hon är). Jag gillar vecken (?) i tyget som framhäver formerna mer och ger en glammouröst känsla tillsammans med släpet.


Vinnaren för bästa kvinnliga huvudroll Kate Winslet bar en enkel gråsvart klänning. Det gråa tyget ger en futurisktisk känsla
(påminner lite om tentan), som mjuknas upp av det svarta spetsen. Gillar att designen har skapat balans med hjälp av ett axelband på ena sidan och spets på den andra sidan av klänningen. Enkel men stilren!


Natalie Portman bar en enkel, ljuvlig ljusrosa klänning. Tycker jättemycket om pliseringarna på nederdelen av klänningen!


Jag är väldigt förtjust i hennes håruppsättning! Enkel men elegant.


Vilken klänning tycker du om? (:

//Teru

Kommentarer
Postat av: Cälu~

Natalie Portmans klänning är ju alldeles alldeles underbar. Men jag kan dock inte tänka mig själv bära den. Don't think it's really my style ne~



Marissa Tomeis klänning var väldigt häftig.



Jag tycker om Taraji P. Hensons klänning faktiskt. ^^

oscars-230209.jpg" rel="nofollow">http://www.myfashionlife.com/wp-content/uploads/2009/02/tarajiphensonoscars-230209.jpg







2009-02-24 @ 00:38:22
Postat av: Cälu~

Länken funkade inte :( Testa med denna istället.

oscars-230209.jpg" rel="nofollow">http://www.myfashionlife.com/wp-content/uploads/2009/02/tarajiphensonoscars-230209.jpg

2009-02-24 @ 00:41:47
Postat av: Cälu~

LOL. Din blogg käkar upp mina tecken. Det skall vara ett _ (understreck) mellan tarajiphenson och oscars.



:)

2009-02-24 @ 00:43:29
Postat av: Teru

Aha

Jo, den är väldigt du faktiskt. Nickar instämmande

2009-02-24 @ 00:58:21
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0