Mocca Latte & IQ Frågor

Dagen började riktigt härligt idag! Sovmorgon och ingen skola förrän klockan ett på eftermiddan. Solen skiner in genom fönstret och man känner hur våren sakta men säkert är på väg. Det är sådana dagar man känner hur livsglädjen sprudlar i kroppen.

Efter en rätt meningslös föreläsning var jag ledig strax innan klockan 3. (Härligt, härligt) Går och tar en fika med Anna och J. på espresso house. De har verkligen en jättegod Mocha Latte där! *Mums* Efter en stund kom Carrie och joinade oss och det blir mycket skratt och prat om allt och ingenting. Carrie ställde en jättesvår IQ fråga och efter många entusiastiska "Jag vet!" utrop ifrån mig utan resultat orkade ingen av oss tänka eller gissa vidare på den frågan. Så J. tog över och ställde en riktig rolig IQ fråga som lyder följande: 

"Om man tar bort E och T från det engelska alfabetet, hur många bokstäver finns då kvar?"

Sug på den ni! Och se om ni listar ut det! (vilket ingen av oss tre gjorde hahaha) :P


Efter en mycket skön stund med härligt sällskap var det dags att dra sig hemåt. Jag skulle börja laga mat för att senare ta mig till stationen för att hämta min kära syster som kommer på besök. Det var extra viktigt att jag skulle hinna hem innan och slå in hennes födelsedagspresent så hon inte ser den. Blev faktiskt riktig nöjd hehehe...
     Men där i min iver för att utöva min konstnärliga förmåga och samtidigt kunna besvara människor som skrev till mig på msn, började tiden rusa iväg och jag börjar inte bege mig till stationen först fem minuter innan tåget skulle ankomma. För att inte låta min syster vänta sprang jag halva vägen till stationen tills jag inte orkade mer. (eller inte orka och inte orka, jag kände inte att jag ville springa mer. Det var ju inte så att min syrra aldrig har väntat på mig förr.) :P
     När jag bara är några meter ifrån stationen så får jag ett sms som lyder att hennes tåg är försenat. Där har man sprungit för inget...
     
Men till slut så kom min syster och tillsammans begav vi oss hem i bitande kyla... Brrrrr



//Teru


Fin va? Presenterna är till henne, men buketten är min... tyckte det såg tomt ut utan :P


Kommentarer
Postat av: Siu

Stackars dig som fick springa =P

2009-03-05 @ 12:55:58
Postat av: Teru

Mmm! :P

2009-03-05 @ 16:42:53
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Iris

6 bokstäver.. ? (A)

2009-08-15 @ 20:03:07
Postat av: Terus svar till Iris

How come sex bokstäver?

2009-08-16 @ 15:23:22
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0