Rain...

Regn. Jag tycker om regn. Speciellt när det bara spöar ner. Jag öppnar mina fönster och låter ljudet höras in.  Det var längesen det regnade så mycket. 
    
När det regnar så mycket, få det mig att tänka på en person. En person som jag inte längre har någon kontakt med. Minnen dyker upp om när han brukade sms:a mig och be mig se ut genom fönstret. Han ville upplysa om att det spöade ner, precis så som jag sagt att jag tyckte så mycket om... Det var fina minnen det, trodde jag hade lyckas förtränga dem...
Undrar vad personen gör och tänker när det öser ner som mest?

Det var en tid i mitt unga liv där jag trodde att himmelen vräkte ner med regn för att den var lika ledsen som jag. Att regn egentligen var himmelens tårar.

Men trots allt så tycker jag om regn - det för mig tillbaka till fina minnen och hoppet om att efter regn så kommer sol...


//Teru - med hennes genomskinliga parapara




Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Vackert inlägg. ♥

2009-02-16 @ 22:53:36
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0