Förnuft VS Njutning...

Varför utsätter jag mig själv för sådan smärta? Människan kan påstå att de är intelligenta, men ändå försätter dem sig med saker de vet att de kommer mår dåligt av. Jag vet att jag mår dåligt av det, men ändå gör jag det!?! Samtidigt som det är en dödande smärta så är det omlindat i stormande förtjusning. Gud jag är så klyven!

Jag har nämnt detta i tidigare inlägg. Men på senaste tid har jag kännt det öka i kraft. Jag la mig igår med häftiga dunkningar emot revbenen. Idag vaknade jag av en förlamande smärta över vänster sida av bröstkorgen som sträckte sig utmed baksidan av ryggen. Under de tidiga morgontimmarna vandrade smärtan ner mot min vänsterarm (jag trodde att jag var på väg att få stroke).

Alltså har mina oregelbundna hjärtklappningar återkommit med full styrka. Den har blivit starkare än förrut och jag trodde under flera tillfällen idag att mitt hjärta skulle sprängas! I flera dagars tid har jag funnit mig själv hyperventilera under helt normala dagliga rutiner.
     Tidigare har jag trott att det handlat om konditionen, sedan mer lutat emot det emotionella planet. Men NU! Nu tror jag att jag har hittat svaret! Jag har utsatt mig detta tre gånger dagligen under nästan en hel veckas tid och det har lett till dessa konsekvenser. Och svaret är inget annat än KAFFE! När jag tänker tillbaka så började hjärtklappningarna när jag återupptog kaffedrickandet efter mer än ett års uppehåll. Innehållet av kaffet ger mig inte bara en kick psykiskt, det ger mig uppenbarligen också adrenalin som hjärtat inte klarar av (tillsammans med eventuella magproblem som uppstår).

Samtidigt som jag har bloggat har det gjort ont i hjärtat hela tiden. Men ändå kan jag inte lägga av med kaffe. Jag lever i en destruktiv relation som inte gynnar mig, men som ger mig offantlig kick och njutning! Jag måste sluta och börja ta hand om mig själv!


Awww... Så gott! Så underbart! Så vackert! Hur kan man låta bli? >_<

//Teru - Living on the edge of her life...

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Eh, for fuck sake. Sluta med kaffet, GENAST.

2009-04-25 @ 10:51:48
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Siu

Du får nog göra så att du enbart dricker en kopp om dagen,, eller så får du helt enkelt sluta dricka kaffe som Jenny säger

2009-04-27 @ 08:55:06
Postat av: Terus svar till Siu

Haiiii... jag som har börjat älska mocca latte! >_<

2009-04-27 @ 16:42:58
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Siu

det är gott jag vet =P men testa på mitt sett då, drick mindre koppar istället.. börja med att trappa ner o när du känner dig bättre då kanske du kan trappa upp =D

2009-04-28 @ 09:38:33
Postat av: Terus svar till Siu

Mm jag gör mitt bästa nu! >_<

2009-04-28 @ 20:31:14
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0