Skolans Vardag...

Idag var jag på en föreläsning om skolkulturer, så dök denna listan upp. Man känner igen sig på vissa punkter och inser hur dum man var en gång i tiden... kanske är man det ännu...?

- Ska vi anteckna?
- Ska vi kunna det?
- Kommer det här på provet?
- Vi måste bestämma när vi har prov!
- Hur långt måste man göra?
- Vi vill ha genomgång!
- Har du en penna?
- Vi är klara med frågorna om livets mening. Vad ska vi göra nu?
- Hur ska jag veta vad jag ska ta reda på det?
- Varför får jag inte poäng när jag skrev samma sak som han?
- Vi har inte fått materialet, så vi har ingenting att göra.
- Fyra elever går och ringer. En pratar och de andra tittar på
- Jag kan inte jobba för min kompis är sjuk och grejerna är i hans skåp
- Hur ska jag veta var jag ska få reda på detta?
- En går och frågar läraren, de andra sitter och glor
- Nu är vi lediga från matten på em, så nu undrar vi om..
- Får man gå när man är klar?
- Fyra elever hittar en artikel som de vill kopiera. En kopierar och de andra står bredvid
- Fyra elever står och tittar efter en artikel i artikelsök
- Får vi gå tidigare om vi lyssnar fortare?

//Teru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0