Sallatsknyten

Senast jag var hemma så hjälpte jag mamma göra en slags knyten. Hon gjorde själva innehållet bestående av en asiatisk sallat, friterad tofu och lite fläsk. Jag hjälpte henne att blanda och knåda degen. Tillsammans så formade vi dem och fyllde dem med innehållet. Det blev väldigt lyckat och en mycket trevlig stund med mamma min! Hon är så duktig! ^^


Såhär ser dem ut när de är ångkokta.


Efter att man har stekt dem är de färdiga att njutas tillsammans med lite vinäger, soja och chilisås (om man gillar starkt!)


Rykande lättsam innehåll. (Jag vet att ni inte ser nåt rök, men det var det jag lovar!) 

//Teru

Kommentarer
Postat av: Love Kitty

Yey jag har också en sån taldrik :P ser gott ut

2009-04-20 @ 18:25:35
URL: http://hellolovekitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0