Late Night Show with TeruTeruBozu - Guest: Carrie!

Nu är det dags! Jag vet att ni har väntat länge och nu kommer hon! För första gången hos Late Night Show with TeruTeruBozu är en av mina allra bästa vänner samt barndomsvän Carrie här! Välkommen!

*APPLAUSE*


Namn: Carrie

Smeknamn: Cällie.. Cälu.. CowCow.. var nog allt.

Ålder: 24

Civilstånd: Har pojkvän.

Horoskop: Vattuman.

Favorit blogg/bloggare: From Tokyo With Love

Bästa film och skådis: Öh... pass.

Favorit artist/grupp: Miyavi kanske.

Favorit låt: Pass igen.

Favoritfärg: Rosa antagligen.

Favoritaffär/butik: Gina Tricot, Rut m.fl. & Lagerhaus.

Favoritblomma: Kalla i alla möjliga färger.

Favorit ordspråk/motto: Har nog ingen.

Ord/Fras som är typiskt dig: "Mhm mhm" (enligt Teru & Martin), "Wann yatt lar" (fras på kanto för typ Some day), "Djou tao lar lei" (fras för Dra och sov - det låter bättre på kanto).

Beskriv dig själv med 3 bra ord: Rolig, Fantasifull & Kawaiibarnslig (fått det från lillbrorsan. ^^)

Beskriv dig själv med 3 dåliga ord: Lat, Humörsvängningar & Beslutsångest   

Te eller Kaffe?: Oftast te

Sovställning: Fosterställning.


Det sägs att du har en riktig passion för färgen rosa (nästintill besatthet). Hur kom det säg? Vad gör färgen rosa the IT thing för dig?

Jag fick antagligen en förbannelse över mig för jag brukade hata rosa. Nu dras jag till allt som är rosa typ. Pink makes me feel happiiiii~


Du är också "känd" för din skadeglädje när andra får P-böter. Kan du dela med dig den känslan till våra läsare?

Det är typ samma sak som när du ser någon klanta till sig. Man tycker synd om personen samtidigt som man känner för att asgarva åt honom/henne. Jag brukar oftast göra det senare alternativet. Detta kan Teru påvisa för jag skrattar alltid åt henne. För ett tag sen så funderade jag starkt på att starta en blogg där jag lägger upp bilder på bilar som har fått P-böter.


Du uppfattas inte behöva plugga så mycket inför dina tentor, men ändå klarar du dig galant! Vad är ditt knep?

Jag har inga knep utan det ligger i min natur. (I cheat.)


Det framgick i ett test som jag gjorde att du är min soulmate. Vill du dela med hur det är att vara det och vad innebörden av detta påstående har gått ut på?

Jag och Teru växte upp tillsammans och har typ känt varandra så länge vi kan minnas. Efter alla dessa år har jag märkt hur klantig hon kan vara. Men istället för att alltid trösta henne och få henne att se saker från den positiva sidan så har jag helt enkelt valt att skratta åt henne. Tro mig, jag är inte den enda. *wink wink at Jolu* Så testet hade rätt, jag är Teru's soulmate. A mate that teases her soul.


Men jag vet att Teru inte blir ledsen över detta för hon vet hur mycket glädje som hon sprider runt omkring sig genom sina tabbar. Hon gör så många konstiga tabbar att jag börjar misstänka att folk (eller åtminstone jag) börjar tro att hon gör dem med mening för att få oss andra ett gott skratt. Men som sagt, Teru är ju en klant. Men en söt klant förstås... om det nu kan få hela saken att låta bättre.


Vilket är ditt favoritfik i Borås? Motivera varför!

Måste nog vara Tant Grön för de serverar både fikabröd och varm mat. Dessutom bakar de den godaste vaniljbullen! Deras varma mackor är också väldigt goda. Dock finns det en sak som stör mig: deras super-duper-tunna toapapper. Not good! Miljön är kanske inte heller alltid den bästa då väldigt många latte-mammor tycker om att vara där. Men om man time:ar bra så brukar man oftast få en mysig fikastund där ändå, speciellt under vintern då det är mörkt och kallt ute.


Men om vi tittar på uteserveringar så är Tant Grön tyvärr inget bra alternativ då den ligger på Allégatan där det alltid är full av bilar som kör igenom. Under somrarna väljer jag hellre Café Viskan som har en jättefin uteservering men med ett väldigt dålig utbud av goda fikabröd. Hoppas att de blir bättre i sommar då vi typ kommer att sitta där hela dagen lång ända tills solen går ner.


Vi får hoppas på att solen stannar i det ännu lite kalla Sverige och ger oss en fantastisk sommar! Det är också därmed slutet på kvällens program! Jag tackar min goda gäst Carrie och hoppas på att se er läsare igen! Lämna gärna lite kommentarer!

  

Good Night, Take Care and a Happy Easter to you all!

  

Puss & Kram

  

//Teru


Kommentarer
Postat av: bea

sjukt söt header

2009-04-10 @ 10:50:49
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

hihihihi... I like the interview. Skön läsning, skön läsning.

2009-04-10 @ 22:43:08
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Anyway! Good from both side då. vad hittar du på? va gör du över påsken? puss.

2009-04-11 @ 00:58:19
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Teru

Jag ville bara slänga in en kommentar om toapapperet i tant grön. De är verkligen USLA! Dock kanske man ska ge sig iväg nu och kika om resterande fik har likadant papper hmmm hmmm...

2009-04-12 @ 00:19:30
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0