Gain & Lost

"Håll fast drömmarna, för om drömmarna dör är livet som en skadad, vingskjuten fågel som inte kan flyga" - Langston Hughes.


Jag håller med detta citat. Många gånger har man tittat på människor och sett in i deras blick att innerst inne är de döda. Den glimten i ögat som man ser på många barn har försvunnit utan att ha lämnat det minsta lilla spår efter sig.


Som framtida förskolelärare så uppmuntrar jag barn och människor att söka sina drömmar och att göra sitt bästa för att uppnå dessa. Men samtidigt kan jag känna att människor i sökningen av lycka, faktiskt många gånger långt tillbaka i sitt letande redan har tappat fokus. De försöker och kämpar, men de vet inte längre för vad - och ibland till och med för vem?


Ibland är det så att man förlorar något eller någon man värdesätter i hopp om den drömmen. Men livet är så. Det handlar om gain and lost (Detsamma som när du köper en tröja - you gain the sweater, but you lose the money). Däremot tror jag det kan göra ont för personen/personerna att de är dem som blir det människan ger upp för drömmen. Jag tycker inte det är fel att följa sina drömmar, men att vara den som blir lämnad och inte känna sig delaktig av människans dröm är något som gör ont - oundvikligen mycket ont.


Men det är inget att göra åt (Hjälper inte att tycka synd om sig själv, jag lovar - kanske bara lite i början då haha). Det handlar nog om att ha viljan att släppa och önska de modiga människorna i sökandet av deras drömmar, en hjärtlig lycka till! ... och sakta men säkert börja jaga efter sina egna spännande drömmar!


//Teru - önskar er ett innerligt lycka till i ert sökande oavsett vad det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0