What makes a good person...?

Sen jag vet inte när (fast det har pågått rätt länge) vill jag bli en bättre människa. Snällare, ödmjukare, mer accepterande, mer hjälpsam, mer förstående, sprida mer glädje osv osv. Jag känner att man kan alltid ge mer på något sätt! Att ha denna ambition kan jag tycka är bra. Tanken är ju bra. Men i min strävan av att bli en bättre person, verkar jag ha tappat bort fokus. Ibland när man vill göra väl, så tar det emot. Vad gör en snäll människa? Hur blir man en bättre människa? Varför vill man ens vara en snäll människa?

Att utvecklas till en bättre människa! Att kunna bidra och göra gott! Det vore något! Men just nu, just nu känner jag mig bara lost.  

//Teru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0