Vietnamese Dinner



Idag hade vi middag in vietnamese style. Förra veckan så hade vi Spanish och denna gång valde vi att förflytta oss lite mer österut. Det var käk förberett i mängder för sex tjejer. Men härligt, härligt!

Vi började med en sallad som Anna hade gjort, bestående av rivna vitkål och morötter, kycklingstrimlor och en form av asiatisk skinka. Det skulle ätas med krossade jordnötter och en fisksås gjord av mig.

Sedan hade vi alla tillsammans gjort en massa annat tillbehör till vår huvudrätt som var i form av vårrullar. Ni kanske har testat vårrullar som finns i alla kinesiska restauranger? Men vi gjorde ett annat slags som är gjord av rispapper och storleken är mycket större än de vanliga vårrullarna (Man friterar inte heller dessa). Man lägger i bl.a. räkor, sidfläsk, risnudlar och diverse sallat. Sedan doppar man det i två olika såser.

Efter det så hade jag också lagat äppelsoppa (Mycket godare än det låter) för att smälta maten och värma oss lite. 

Allt avrundades till sist av Carries jättemumsiga pannacotta! (Not vietnamese though) Men den var ändå supergod! Så leeen och god! Mmm... *Drooling*

Det var mycket prat, skratt, god mat hela kvällen och nästa tema på måltid verkar vara siktad mot JAPAN! Oishii nee~ 

Stay tuned!

Love

//Teru



Tillbehör till risrullarna


Risrullar
(Bilden är inte min, jag var alldeles för upptagen med allt käkande och glömde ta foto. Men här ser ni hur de kan se ut)


Carries lovely Pannacotta! *Mums*

Kommentarer
Postat av: Cälu~

glömde du verkligen bort att ta foto eller ville du bara inte ta kort på dina bauta-stora risrullar som riskerar att inte se lika frestande ut som den bilden som du har snott? :P hehe. just kidding ne~



nästa gång skall jag komma ihåg att ta laktosfria produkter. :P

2009-03-08 @ 12:38:04
Postat av: Teru

Hahahaha jag var för upptagen med att försöka ta kort på er!

Mmm mmm! I wanna eat them again! >_<

2009-03-08 @ 21:16:30
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0