Love at first sight(s)

Kläder. Är det något jag har mycket av, så är det kläder. Jag ser alla slags möjligheter i kläder. Klä dig varmt, klä dig utmanande, klä dig ung, klä dig elegant... Klä dig hur du vill! Och det går helt utmärkt när man har en sådan bred sortiment av kläder som jag. 
    
Jag är en som köper en massa kläder. Jag ser många visioner när jag ser ett plagg framför mig. Jag har många love at first sights. Jag målar upp en bild av skönhetens och härlighetens helhet. Passion och glädje sprids. Men kanske är det samma sak med kläder såsom förhållanden? Att det är få som kan hålla passionen vid liv? Glädjen tynar bort och istället ersätts det av ångest. Det är vad jag utsätts för när passionen och visionen försvinner för plaggen. Allt jag har kvar är ångest. Ångest om vad jag ska ha på mig just den här speciella dan. Med det menas varje dag. För alla dagar är väl speciella i sig? ^____^

När jag tänkte igenom de plagg jag har haft genom åren så inser jag, att det har inte funnits en handfull kläder som jag verkligen älskat så högt att jag har haft dem så mycket att de inte längre var brukbara. De flesta glöms bort och hamnar längst in i garderoben. För jag har även en benägenhet att inte vilja slänga plagg. Jag kan känna en slags nostalgi och minnas tillbaka...

Och däribland all kärlek och ögonblickliga förälskelser fanns det en. En röd enkel klänning av bomull. Kjolen snurrade runt runt längs min kropp, när jag dansade i mina yngre år. Dansa, skutta - kalla det vad ni vill. Och längst ned i kjolens nedre kant fanns det fruktfigurer ditsydda. Det var given till mig av min älskade mor. Kanske var det därför den var så speciell? :)

//Teru - önskar att hon hade en större garderob.

Kommentarer
Postat av: Iris

Tjejer.... xD eller.. Teru... :p du får inte plats med en större garderob.. 8-) Men jaa, du har fööör mycket kläder.. 8-)

2009-07-07 @ 12:33:04
Postat av: Terus svar till Iris

There is no such thing as too much clothes :P

It's simply just not enough time to wear them all <3

2009-07-08 @ 07:23:31
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Siu

Säg mig något annat förutom kläder och skor som ni tjejer har mkt av, men killar nuförtiden har säkert minst lika mkt kläder som dig... En sak som många tjejer vill ha är väl en riktigt walk in closet =D tänker nu bara på den där carlsberg reklamen =P

2009-07-08 @ 09:49:29
Postat av: Terus svar till Siu

Hmmm vi har många väskor med! I mitt fall ökar både min klubb och paraply samling! ^^

Mmm! När du sa det trodde jag att du tänkte på sex and the city! :P

2009-07-08 @ 10:38:32
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Iris

Terus smyckesamling ökar också.. och hennes kuddar/gosedjur i sängen lär säkert öka snart med.. :O

2009-07-08 @ 11:59:16
Postat av: Teru

Hahahaha that is so true! I totally forgot! xDDDDD

Mina glas/muggar ökar med ska ni veta! ;)

2009-07-08 @ 14:01:07
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Iris

Ojdå.. :O växtsamlingen kanske ökar också.. xD och bilder.. (A)

2009-07-08 @ 17:32:07
Postat av: Cälu~

^- nää, Terus växter kommer bara att dö ut. :P

2009-07-10 @ 09:59:28
Postat av: Terus svar till Iris & Carrie

Mmm mina bilder kommer nog alltid att öka...

Ja Cälu, that is so true.

I find it charming, it is the course of nature, we live, we die and perhaps reborn... it is the same for my plants *nod nod*

2009-07-10 @ 12:44:23
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Cälu~

^- men det är ju du som dödar dem genom att inte vattna. så det är snarare "they live and get killed".

2009-07-10 @ 22:41:46
Postat av: Terus svar till Cälu~

Nu ska vi lah inte vara sånna! *sparkling eyes*

2009-07-10 @ 23:04:59
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0