Moonwalk

I dessa dagar av almost no access till internet förutom på jobbet har jag ägnat mig åt min länge oaktiva hobby. Nämligen läsning. Det var längesen jag läste för nöjes skull. Visst är det då härligt att komma över en feel good och inspirerande bok som jag har gjort! Jag har under en veckas tid plöjt mig igenom Michael Jacksons självbiografi Moonwalk. En väldigt intressant bok om en legend som inte längre är med oss.
    
Jag har ärligt talat aldrig varit ett megafan av Michael Jackson. Jag lyssnade på hans låtar under en tidigare fas av mitt liv. Men nu med allt hype och media går det inte att undvika mannen och intresset brann på nytt! Jag antar att jag är en av de mänskliga jävlarna som inte vet vad man har innan man förlorar det.
    
Nu när man läst boken och lyssnar på hans musik samtidigt, sprider sig någon slags enorm glädje. Hans sång förmedlar olika känslor och får en att tänka till med hans enastående texter. Säg vad ni vill om den mannen, men han kan få en att tro och drömma! Han uppmuntrar en till att arbeta hårt, för att framgång och lycka kommer inte hokuspokus.
     Det fanns flera avsnitt i boken som jag älskade. En av dem är följande:

"Jag tror på önskningars makt och på en människas möjlighet att få en önskan att infrias. Jag är övertygad om att det går. Var gång jag såg en solnedgång upprepade jag mina önskningar tyst för mig själv innan solskivan sjönk under horisonten i väster och försvann".

Trots att han tror på önskningarnas makt poängterar han också människans möjlighet. Att det är människan som har redskapet att få önskningarna att slå in. Önskningarna i sig var hans mål och han gjorde allt i sin makt för att nå dem. Sedan när du har nått dem är det åter dags att sätta nya och utmanande önskningar. Och han har med sitt arbete bevisat för att DU också kan, så länge du tar dig upp igen efter varje fallgrop!

En bok jag reckomenderar starkt! Även om du inte är en Michael fan! <3



//Teru - "En konstnärs fantasi är hans största tillgång" - MJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0