Game with Teru~

Rules:
1. Answer the questions on your blog
2. Take away one question you don't like and add a new one
3. Tag 5 other people


1. Which perfume do you use?

Lite olika. Favorit är Alyssa Ashley Vanilla. Doftar - enligt vissa stinker den - vanilj.


2. Song of the day?

ABC - Jackson 5!


3. What's for dinner today?

Mammas goda mat!


4. Today's highlight?

Få sluta jobbet.


5. What whould you really like to learn?

Dansa som Michael Jackson! xDDDDDD



[Michael Jackson in action! Jag missar inte en enda chans att sätta in hans bild på min blogg!]

6. What was the last thing you bought?

En Daimglass till mig och en Geishaglass till Anna (:


7. What's your most important goal at the moment? 

Att leva lycklig, skratta och göra det bästa utav dagen - varje dag!


10. What's the colour of your eyes?

Mörkbruna. (Varför är människor så himla intresserad av ens ögonfärg i dessa frågestunder egentligen?)


11. If you could change something with yourself, what would that be?

Inte ta åt mig utav onödiga kommentarer, dömanden och skitsnack. Lägga fokus på positiva grejer istället.


12. If you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be?

Jag är glad där jag är. (:


13. What do you find important with your friends?

Mycket! Att de låter mig vara den jag är. Att personerna går att lita på och ställer upp. Samtidigt är det viktigt för mig att de ska våga vara sig själva, båda i bättre och sämre stunder. Att kunna dela glädje som sorg är viktigt för mig - both ways! Allt handlar om give and take helt enkelt.


14. Who would you like to meet sometime?

Någon härlig härlig person som jag bara kommer att älska!


15. What's your dreamjob?

Hmmm... jag vet inte riktigt. Modell har jag velat bli förr pga kläderna, men det resterande av yrket är väl inte så roligt med bl.a. allt svältande. Tycker inte direkt att jag make a change to the world med att stå där och ser allmänt uttråkad ut. Något som bidrar till andra människors välbefinnande antar jag, annars skulle jag inte ha valt förskoleyrket direkt. Det hjälper både andra och skänker mig själv glädje dagligen!


16. What's your favourite piece in your wardrobe?

Mina svarta shorts. Passar till nästan allt. Basic och nödvändigt. (Kanske inte lika nödvändigt som trosor dock...hmm)


17. Do you have any favourite models?

No, not really.


18. 3 things that make you smile?

Mina riktigt bra vänner, barn i allmänhet och en positiv tanke/händelse som bara ploppar upp i skallen.


19. What's your favourite song at the moment?

Michael Jackson - Man in the mirror (Kraftfull melodi med djup meningsfull text! Inte all musik handlar om kärlek som tur är...)


20. What's your favourite tv-series?

Two and a half men (:



[Charlie, Jake & Alan - Så himla roliga! ^^]

21. What are you wearing at the moment?

Smått genomskinlig, randig orange/gul/vit nattlinne med röda inslag. (Den är fin jag lovar!)


22. What's your favourite sweets?

Många sorters utav choklad (de utan likör), Pez, Tic Tac, sura band... osv ^^


23. Who's your role model in life?

Min bror! Han får mig att försöka att inte klaga för mycket och göra det själv. Inte vara rädd för konflikter och våga säga nej! Ställa upp när det behövs och när personen förtjänar det. Håller det man lovat och gör sedan det till hundra!


24. What is the last film you saw?

Natt på museet 2 - Alla som har humor borde se den!



[Natt på museet 2 - Ben Stiller med Herr Napoleon!]

25. What is your favourite quote at the moment? (Min tillagda fråga)

"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world the same, then everything that happens in between can be dealt with." - Michael Jackson.

Jag utmanar följande! Jenny Hsu & Jonas & Iris & Jenny Yeung & Du som läser det här! ^____^

Have fun!

//Teru - checking out and saying G'Morn!


Kommentarer
Postat av: Siu

1. Which perfume do you use?

Polo Blue, Armani Aqua di Gio, Ralph Lauren Romance o några till =P



2. Song of the day?

Svårt svårt, det får bli



3. What's for dinner today?

Thai =)



4. Today's highlight?

Sluta jobbet, fira en kompis som fyller år =D



5. What whould you really like to learn?

Dunka =P



6. What was the last thing you bought?

Beställning på tårta till kompisen som vi ska fira



7. What's your most important goal at the moment?

Bli återställd från mina skador ( från basketen =P )



10. What's the colour of your eyes?

Mörkbruna



11. If you could change something with yourself, what would that be?

Kanske bli lite längre så blir det lättare med punkt 5 =D



12. If you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be?

Japan eller USA



13. What do you find important with your friends?

Jag får vara den jag är när jag är med dem



14. Who would you like to meet sometime?

Vill träffa min mormor, morfar o farmor lite oftare



15. What's your dreamjob?

Härskare över världen =P ingen aning faktiskt



16. What's your favourite piece in your wardrobe?

För mkt att välja mellan så kan inte bestämma mig =D



17. Do you have any favourite models?

Nope



18. 3 things that make you smile?

Bebisar, gamla minnen o vänner



19. What's your favourite song at the moment?

Har för många så det får bli Justin Timberlake - My Love



20. What's your favourite tv-series?

För många här oxå, kör väl 2 and half men



21. What are you wearing at the moment?

En piké från bläck. ett par jeans från tiger, ett par skor från din sko, arbetskläder alltså =P



22. What's your favourite sweets?

En viss sorts svartvinbär godis från Hong Kong, kommer inte på vad det heter



23. Who's your role model in life?

Ingen aning, såg väl upp till väldigt många vuxna när man var yngre



24. What is the last film you saw?

Watchmen



25. What is your favourite quote at the moment?

Thank god it´s friday =D



2009-07-24 @ 15:30:34
Postat av: Terus svar på Sius lista

Härskare över världen! :P

Du la ju inte till en egen! xDDDD

2009-07-24 @ 22:58:52
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Cälu~

Han tog bort en, och la sedan tillbaks samma fråga. :P

2009-07-24 @ 23:12:57
Postat av: Terus svar till Cälu~

Hahahaha vart är din lista Cälu? :P

2009-07-25 @ 00:27:13
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

haha, usch. kan du översätta frågorna till svenska så att jag orkar läsa dom först? :)

2009-07-25 @ 01:45:40
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Siu

Okej tar bort Song of the day:



Egen



Favourite dish/meal?

2009-07-25 @ 02:57:20
Postat av: Terus svar till Siu

Still you need to answer it too! :P

2009-07-26 @ 01:21:35
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Iris

Oh noo, jag är utmanad.. >_< damn you Teru..! :O jag svarar någon gång jag är fett uttråkad.. kom ihåg att påminna mig dock.. ^^

2009-07-26 @ 15:01:00
Postat av: Terus svar till Iris

Hehehehe jag ska påminna dig när du säger att du har tråkigt ^^

2009-07-26 @ 18:38:35
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Sius svar till Teru

Mitt svar blir, finns allt för mkt gott i världen så kan inte bestämma mig =P

2009-07-27 @ 12:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0