To Fall...

Det har varit halt ute den senaste tiden och jag har halkat och nästan ramlat flera gånger. Det har fått mig att tänka på en sak. De scener man ser på såpor (speciellt asiatiska sådana) när en tjej snubblar/halkar/ramlar, så dyker den manliga huvudrollsinnehavaren mirakulöst  upp, fångar henne i allra sista stund och räddar henne innan fallet. Tjejen flänger runt med hennes långa hår, ansiktet är mjukt och avslappnat under räddningen och de utbyter en lååååång trånande blick. (Det kan även hända att blommor dyker upp i bakgrunden)
     MEN i verkligheten så har jag märkt av alla mina snubbla/halka/ramla accidents (som händer rätt ofta) att det ALDRIG finns någon snygg kille i närheten för att "rädda" en. Inte heller dyker det upp blommor! (Jag skulle i så fall ha en hel trädgård vid det här laget) Dessutom ifrågesätter jag starkt att när man in a middle of a fall fortfarande har ett avslappnat och fin ansiktsuttryck. Ansiktet skulle förmodligen rynka ihop sig till ett oigenkännligt stadie, munnen öppen beredd för skrik och armarna viftande osv... (märker ni av min erfarenhet?) Knappast I-am-going-to-fall-so-I-have-to-look-calm-and-pretty uttryck!

.....Eller så är det bara jag som har fel reaktioner?!? Bara en tanke.

//TERUuUuuuuuuuuu~~ *kaboooom*    

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahahaha... OM det skulle vara en kille (snygg) som ser att du faller och är beredd på att fånga dig så skulle han nog ändå bli knocked out av dina flaxande armar, förmodligen av ett eller två slag i ansiktet eller på något annat känsligt område.

2009-02-18 @ 14:56:07
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Cälu~

^- eller få hennes piano-fingrar i ögat. :P

2009-02-18 @ 21:44:48
Postat av: Teru

Till Cälu:

Jag uppskattar att du kallar dem för pianofingrar, till skillnad från vissa andra... :P



Efter era kommentarer vill nog INGEN rädda mig, varken tjej eller kille! Ful eller snygg! :P

Kui dei vuj yao dak nga pok gai T_T

2009-02-18 @ 22:25:37
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0