What do you want...?


Which way to go?

What do you want? En enkel fråga att ställa, men så himla svår att besvara. Jag har undrat i flera dagar, eller rättare sagt periodvis undrat vad jag vill? Men jag vet faktiskt inte riktigt var jag ska börja. Det verkar lättare att säga vad jag inte vill. Men vad är mina egna intressen och vart är jag på väg? Min utbildning är snart klar, should I stay or just leave?
 
Det känns så lätt att acceptera vad andra vill, men att själv veta är svårt. Det känns som jag sätter onödig press på mig själv. På någon del av vägen verkar jag har förlorat mig själv, att det på något sätt känns som om det inte längre duger att vara just mig själv.

Så nu är det dags att hitta tillbaka till mig själv. Vad vill jag? Vad tycker jag om? Vad gör mig lycklig? Vilken väg är min egen väg?

Min tjugoårskris verkar ha kommit lite sent. Men jag får nog se varje kris som en möjlighet att utvecklas. Jag är tacksam för all råd och tid mina vänner och familj har givit mig alla gånger jag krisar! Speciellt när det händer i de mest konstiga tider på dygnet...

I will stay strong and keep the spirit up!

//TeruTeruBozu

Kommentarer
Postat av: Iris

Visst är det svårt..! man faller för grupptryck istället..! Visserligen vill jag inte att du lämnar.. :( men självklart kommer jag dji chi lei, vad du än tar för beslut..! hoppas du kommer fram till något.. (:

2009-08-13 @ 00:16:36
Postat av: Terus svar till Iris

Thank you Iris!

Kommer sakna dig med!

Få se hur jag gör <3

2009-08-13 @ 00:42:23
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Iris

Annars kan du alltid "bo" i borås som Alien gör.. ;)

2009-08-13 @ 01:00:42
Postat av: Teru

Hehehehe om jag ska "bo" i borås måste jag hitta en andra hälft som Alien gjort... :P

2009-08-13 @ 01:50:16
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Siu

Som du själv skriver... din 20års kris är lite sen faktiskt =P nej men du kommer säkert veta vad du vill göra eller hur du vill göra när det börjar närma sig... kommer finnas som stöd o du vet att jag är ett samtal bort ;)



nga djeng san söng dji chi lei geh =)

2009-08-13 @ 10:47:42
Postat av: Iris

Lätt att hitta.. :D

2009-08-13 @ 11:30:27
Postat av: Terus svar till Siu

Thank you~

<3

2009-08-13 @ 13:34:02
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Terus svar till Iris

Hai meh? Nga m gaak geh? :P

2009-08-13 @ 13:34:31
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Iris

Som den där Linus.. :o djui sui lei dei mou gao woon din wah nr lah.. :P

2009-08-13 @ 20:27:39
Postat av: Terus svar till Iris

Mm mm hai woh, I am too shy >_<

2009-08-13 @ 21:25:49
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0