The kindess of strangers!

Igår hade jag en amazing day! Det började med lite morgonpromenad för att hantera lite ärenden. Sen tog jag och Cälu en sushilunch. *Mums~* 
     Därefter hände något skoj! Där gick vi på väg hem till mig, när en ung man plötsligt frågade om jag ville ha tuggummi och räckte fram en silver extrapåse. Lite smått chockad som jag blev, tackade jag nej. Men riktigt gulligt när man tänker efter. ^^

Däremellan hann jag få håret toppat och färgat. Skönt att skaffa sig själv lite kvalitetstid.
     Sedan var det dags att dra sitt pick och pack hem till föräldrarna över helgen! Med en tung kasse i ena handen och en mindre tung i den andra samt en megapuckel på ryggen till ryggsäck, begav jag mig till tågstationen.
     En bit kvar till stationen med ohälsosamt hög volym musik strömmande in i trumhinnorna, känner jag att det är någon som går ikapp mig. Jag tittar åt sidan och ser två män, vars en höll på att prata med mig utan att jag hörde ett skvatt av det han sa. Så jag gav förmodligen ett artigt samt konstigt ansiktsuttryck till svars innan jag tog av mig hörlurarna. Men då hade han redan hunnit gestikulera mot min megapåse till bagage och tog den åt mig, när han förstod att jag äntligen fattade vad han menade. Det kom lite hastigt, men icke desto mindre jättesnääääällt! Han gjorde mig sällskap till stationen och jag tackade (fortfarande lite chockad) och vi skiljdes åt.

Väl hemma i min barndomsort väntade min kära kära bror på mig som redan tidigare ringt och sagt att han skulle hämta mig! Kvällen spenderades med god mat och mycket skratt tillsammans med familj! Jag har nog aldrig haft så roligt med min bror hiihihihi... ♥


On my way with the nice man. Mysig station va?

//Teru - loving the small generous gestures~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0