Holding Hands...♥

När jag var i McDonald's häromdan och tittade ut genom fönstret var det en pojke som tittade stilla på mig (eller min hamburgare - jag vet inte vilket...). Han var nog runt två år baserat på hans utseende och längd. Jag log mot honom som jag gör med alla barn och vinkade lite glatt. Han fortsatte att titta på mig, för att sedan till sist innan han gick vidare med sin familj vifta på handen för att be mig farväl. Mitt hjärta smälte och tänkte att barn måste vara världens mest underbara varelser.  

Det är då det slog mig! I främst västerländsk kultur är det artigt att hälsa genom ett handslag. Fast barn hälsar genom att vifta på handen, för dem är det nog inte begripligt varför man ska hälsa genom ett handslag. De förstår förmodligen inte heller det kulturella innebörden i det hela. För dem är det bara att någon vill hålla hand under en kortare stund. Det tycker jag är ett jättefint sätt att se på det! Att någon plötsligt skulle vilja hålla just min hand! Fattar ni hur Mäktigt!?!


//Teru - vill hålla hand... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0