Dagens Middag! [2009-08-20]


Idag lagade mamma en av mina favoriträtter, nämligen detta! Jag kan förvisso laga det själv, men har inte gjort det på länge. Det är egentligen en form av tomatsoppa lagad på fläskben och andra tillbehör. Soppan i sig smakar inte jättemycket, utan behöver speciella tillbehör som gör hela rätten! Man äter det med risnudlar och diverse sallat. Den är som godast om man tillsätter lite citron och peppar som ger en liten syrlig och kryddig smak som tilltalar aptiten ännu mer! Passar utmärkt som frukost som någon en gång sa till mig, då aptiten ibland inte alls är som högst. Men idag så åt jag upp denna stora portion på bara ynka nio minuter! Jag var mycket mätt och belåten!

//TeruTeruBozu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0