Tydligen för gammal...


Var lite hungrig innan och blev sugen på McDonald's. Gick in tillsammans med Carrie och skulle köpa mig en Happy Meal, när mannen bakom kassan tittar misstänksamt på mig. Så vänder han om och pratar med en annan som arbetar där. Så tittar han sakligt och bestämt på mig och säger att jag inte får köpa Happy Meal. Jag bara öhh... O_o Tänkte varför inte liksom? Jag är ingen kriminell? (Fast tror att kriminella också har den rättigheten att få sig en Happy Meal i och för sig)
     Så fortsätter han och säger att åldersgränsen för Happy Meal är elva år. Är man äldre så får man inte. Har ni någonsin hört om denna regel? Värsta diskriminering gällande ålder! Och jag som såg ungen innan mig få en leksak i blå och rött, tänk om det var min SPIDERMAN som jag diggar så mycket! *Snyft Snyft*

Strax efteråt så stötte jag på två flickor från min barnavdelning där jag har vfu. De var så söta som vanligt! De höll varsin HelloKittyleksak från inget mindre än Happy Meal! Alltså förutom att jag har gått miste om en potensiell Spidermanhuvud - säkerligen med jättehäftiga funktioner - fick jag inte heller Hellokitty i sötaste cerise! >_<

//Teru - känner på sig att hon skulle varit en lycklig ägare av leksakerna!

Kommentarer
Postat av: Iris

Hello Kittyyyy~~~~ <3

Jag ska ha.. !!!

2009-05-21 @ 21:38:05
Postat av: JENNY HSU ♥

Du, seriöst, du borde ringa och klaga någonstans alltså! och se om detta verkligen stämmer, för jag har jävligt svårt att tro det, då kanske du får lite pui seung också, TVÅ leksaker!!!! hehe

2009-05-22 @ 20:32:15
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Erica

Det var det löjligaste jag har hört. Om jag har pengar måste jag väl få köpa en Happy Meal? Och vem säger att jag inte köper den till min unge? Eller måste jag ta med henne/honom in för att bevisa att Happy Mealen inte var till MIG?



På tal om Happy meal, så köpte jag en idag och fick en fin liten Kitty-docka. Det var ingen åldersgräns här inte.. O.o

2009-05-22 @ 20:34:03
URL: http://jicachan.livejournal.com
Postat av: Erica

Nästa gång får du väl säga att du ska köpa till din lillasyster som är fyra år, och hon är alldeles för liten för att köpa och handskas med pengar själv.



Undrar hur många barn som kommer och köper Happy Meal själv.... ^^;

2009-05-22 @ 23:49:44
URL: http://jicachan.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0