Bubblor!

Imorgon är det planerat att jag och de andra lärarna ska iväg med barnen till Annelundsparken. Hoppas att vädret håller i sig! Inte kul för barnen att vara ute i regn hela dagen, de blir så kalla om händerna och det gör ont om hjärtat att se dem så! Om det regnar jättemycket blir det nog inte ens av. Men i hopp om bra väder har jag precis tillverkat en hink med sopbubblorblandning. Om vädret tillåter ska jag låta barnen leka lite med det imorgon!

Det som behövs är följande:
8 dl vatten
2 dl Yes Orginal (Det var starkt poängterat att det måste vara orginal av personen jag fick receptet ifrån!)
½ dl glyserin/glykol (Finns att köpa på apoteket)
1 nypa socker

Blanda detta och låt stå under natten. Rör om och gör SOPBUBBLOR!


Tillbehör till blandningen

Pinne och snöre för att göra en stor ögla, som förhoppningsvis ger STORA bubblor!

//Teru - Loving Soapbubbles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0