Wonderful Sunday with Great Company!


Allt handlar om sällskapet.
Och idag hade jag härligt sällskap hemma hos Lena och John. Vi började dagen med en kinesisk frukost alternativ brunch i form av dim sum. Lena hade gjort gröt, jag hade fixat taropuddingen, medan Anna och Carrie var snälla och inskaffat allt dim sum. Det var jättegott! *Mums Mums*

Efter alla gånger hos Lena har vi skapat en tradition med att spela Uno. Inte vanllig Uno, utan Uno med helt knäppa bestraffningar. Idag var det dags att vräka i sig en massa kvarstående dim sum trots att vi redan var mätta (Jag var allvarligt talat på väg att spy flera gånger). Efteråt var det dags för glass. Inte till avnjutning utan ytterligare en form av bestraffning genom att vräka i sig igen. (Vi har med detta spel förstört många drycker och mat, såsom Pucko och marshmellows...)


Till slut spelade vi ett annat nytt spel. Nämligen "Kampen mellan Män och Kvinnor". En väldigt intellektuellt spel som en av killarna sa, inte alls så mycket action som med Uno. Det gick ut på att män skulle besvara frågor som anses relevanta för kvinnor och vice versa. Tydligen så visar det sig att de flesta män är alkoholister och kvinnorkungahus älskare. Väldigt knasigt. Men det visade sig att jag var duktigare i alkoholfronten än jag trodde...

Nu sitter jag här och tittar på en chickflick - Never been kissed - som jag aldrig sett, laddat med tortilla chips doppat i crème fraiche och tacosås. *Gottigottgott*

Ännu en härlig dag med vänners sällskap!

//Teru

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Myyyyyyysigt!! :) DIM SUM! Looking good :D Haha, spelet verkar roligt med.

2009-05-04 @ 19:01:50
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Nix, jag köpte inte väskan... men jag får se den på dig istället, lika bra det hihi

2009-05-04 @ 19:02:32
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Siu

Det där spelet är väldigt roligt tycker jag =) har spelat den en gång tidigare o då blev det värsta fighten typ =P

2009-05-05 @ 09:47:28
Postat av: Terus svar till Siu

Aha! Hos oss var vi redan allmänt sega efter ett tag :P

Plus att man kände sig mer eller mindre som en idiot ibland hahahaha

2009-05-05 @ 13:28:51
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Cälu~

Spelet heter faktiskt "Kampen mellan kvinna och man" :P

såg det på din bild. hehe.

2009-05-05 @ 18:53:53
Postat av: Terus svar till Cälu~

LOL i feel kinda stupid nu hahahaha

2009-05-05 @ 21:12:05
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0