Dagens Middag! [2009-05-11]

Jag har inte varit så sugen på ris den senaste tiden. Så idag fick det vara mammas special som hon har lärt mig! Jag älskade att äta det när jag var yngre och gör det fortfarande! Dagens middag blev följande: 



Kokta risnudlar med isbergssallat och böngroddar. Kombinerat med marinerad nötkött! 

Måltiden ska ätas tillsammans med vietnamesisk fisksås (såsens smak och innehåll varierar från hushåll till hushåll) som bara ska hällas över och är därmed redo för att ätas!

Risnudlarna och salladen tillsammans ger en väldigt fräsch känsla. Genom att tillaga nötköttet generöst med egengjord marinad ges det en väldigt stark och tilltagande arom. Alltihop knyts i samman med den sötsurstarka fisksåsen!
Mmmmm~

Smaklig Måltid!

//Teru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0