En Levande Död

Jag känner mig som en zombie. En levande död. Jag är som en kropp utan dess själ. Jag har varit hemma i ungefär fem timmar. Fem timmar utan att göra någonting vettigt. Läser lite ur mina böcker som jag köpte tidigare idag. Glor (Lyssnar) lite på tv. Surfar runt under tiden. Titta på datorskärmen utan att riktigt se. Jag tittar, men jag ser inte. Jag känner mig tom. Mina förstörda sömnrutiner har förstört mig. Har rubbat mig till ett oigenkännande. Min kropp är utmattad, mina ögon likaså. Min hjärna känns som jag vet inte vad.

Jag hade en mardröm igår. Jag har haft mardrömmar flera nätter i rad nu. Vissa gör så ont att jag automatiskt öppnar ögonen. Det verkar som om försvarsmekanismen är på högvarv även i drömmarna. Jag skrek när jag drömde förr. Men inte längre, jag verkar vara så skadad att jag kan automatiskt vakna av mig själv och resonera att det var bara en mardröm. Sorgerligt, men sant.

Jag hör ekot av tomheten i form av mina egna hjärtslag.

Badum Badum badum badum badum...

//Teru - Låt våren komma med glädje och sol

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

:/

2009-03-08 @ 00:27:02
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0