What time is it...?!?


Dagen började fort. Låg och degade i sängen och skulle börja göra mig redo för skola (Ja, jag har skolarbete att fixa på en söndag), när Maria knackar på. Det  var tydligen redan dags att pysa. Jag stod där helt förvirrad i min cerise japaninspirerade morgonrock och förstod inte riktig...?!? Men hon gav mig tid, så jag hann med frukost och ombyte. 

På vägen till skolan har jag FORTFARANDE inte fattat varför vi gick så himlans tidigt! Hon sa faktiskt halv ett! Klockan var ju bara tolv nu! (Hjärnan småkollapsade där en stund och jag undrade starkt om jag verkligen kunde klockan riktigt... - jag fick KÄMPA med det jättelänge i tredjeklass) Sedan förstod jag efter Marias antydningar att det var sommartid!! (Kände mig som en störd människa som inte har haft koll på sådant)
     För mig känns denna dag alltid orättvis varje år. Det känns som om "de" stjäler en underbar timme av sömn från mig! Så jag känner mig lite rubbad... som om någon fällt mig med en klubba om benen och jag snubblar till och vet inte längre ut eller in...

//Teru - er vilsna vän som inte fattat sig på klockan

*Men varför ska det heta halv ett egentligen när det är twelve thirty på engelska? Heter så på kantonesiska med ju! Fast med andra ord... ja, ni fattar vad jag menar!*

Kommentarer
Postat av: Siu

du är nog inte ensam om att tycka att de stjäl eller tar bort en timma av ens sömn =P



som jag uppfattat heter det så för att det är en halv timme kvar tills det blir 13 när klockan är 12.30,, har inget bättre svar än det =P

2009-03-30 @ 10:23:20
Postat av: Terus svar till Siu

Hmm att de ska krångla till det så! De vet inte hur mycket jag fick kämpa med det som barn! Det har lämnat spår att jag ännu idag tvivlar på mig själv! :P

2009-03-31 @ 00:04:39
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Cindy

krångligt de där med klockan, på spanska är det så med 12.30...

2009-04-01 @ 22:23:49
Postat av: Terus svar till Cindy

Mmm! Så himla skumt! Tack för kommentaren hihihi :D

2009-04-02 @ 02:14:11
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0