Being Alive or Not Being Alive - That is the Question...

Idag i det härliga vädret har det hunnits med ett massa! Dagen började med skola, vilket idag innebar seminarium. En rätt slapp en, man lyssnar mest på läraren som pratar pratar pratar och pratar ännu mer. Men hon är rätt gullig - flum men gullig.

Hon fällde mitt i seminariet en kommentar till mig och undrade "om jag levde?" Jag blev lite halvpaff, eftersom jag var mer fokuserad att sms:a (trodde av gammal inrotad vana från skolan att man fick värsta tillsägelsen om att man inte bör göra det). Men hon syftade tydligen på att overheadsladden var riktigt nära mig och undrade om jag levde - "if i survived" tror jag, eftersom hon är från Canada/England? - kort sagt om det var okay. Omtänktsamt av henne, men en riktig rolig kommentar om man tar det ur kontexten. Jag sittandes där med helt öppna ögon, fingrarna i full gång med mobilen och hon undrade om jag levde. Det utbyttes lite roade blickar mellan mig och Jenny kan jag säga hahahaa...

Efter det blev det lunch med Cälu på the Sand's och senare fika med henne, Jolu och Lälu! Fett nice! Lots of laughter as usual! Fast det var en gubbe som satt vid bordet bredvid som glodde på oss hela tiden och det gjorde inte saken bättre när han såg ut som en Fritzl wannabe. T__T

Med lunch och fika avklarad och en kik på klockan, så var det dags för kvällsmat redan. Hade inte i förväg förberett något och var så himla sugen på sushi, so sushi it was! Och ni som känner mig väl vet vad mat gör mot mig. Efter alla bitar av sushi så slog sömnen över mig som en tsunami. Jag kunde inte längre motstå sängens frestelse och förberedde mig (alltså likamed slänga mig hämningslös mot sängen) för att nanna för dagen och vakna nästa morgon. Men min kropp verkar ha byggt upp ett system att jag måste minst sova två gånger per dag, så efter cirka två timmar vaknade jag igen. 

Men sammanfattningsvis har det varit a wonderful day. God mat, härligt sällskap och sömn - Vad kan en flicka mer begära? (:

Lite senare idag så bärs det emot Gothenburg! *Yeaah*

Kram på er och ha en underbar helg!
 

//Teru - Enjoying life with a big smile ^________^


  
Fika i form av holländsk kladdkaka
(
Alldeles för maffig även för den choklad och gräddälskande jag)
&
Sushi i form av endast Nigiri (
I LOVE!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde att citera Jolu angående kladdkakan: "Den är så maffig att du kommer att spy om du käkar upp hela biten" XD

2009-03-22 @ 12:03:49
Postat av: Terus svar till Anonym - vilket jag starkt tror är Cälu :P

Hahahahah mm jag glömde bort det hahaha

2009-03-22 @ 12:46:21
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0