Irriterande Gäster

Ännu en dag på jobbet avklarat! *Puuuuh* Jag har faktiskt aldrig upplevt huvudvärk när jag arbetat på restaurangen, men idag så kom den tillsammans med irritation av högsta grad. Det fanns många trevliga gäster som kom idag, men så kom det också J*VLIGT JOBBIGA gäster också.

    

Det fanns ett bord av gäster som inte verkar ha varit bland civilisation någonsin! En i sällskapet gjorde t o m om rätternas namn till något som bara han fattade (som förmodligen för honom lät jättegulligt, men som för mig didn't really make sense at all och att jag innerst inne tänkte att om du får fel rätt nu får du allt skylla dig själv!). Innan det hade han också märkt på mitt utseende att jag var kines. Han kunde inte sluta skratta då han fann det väldigt roande. Jag citerar honom när han pratar med sin kompis: "Hon är KINES! HAHAHAHAHAHA och jobbar på en INDISK RESTUARANG hahahaha... COOOOLT..." Nästan som man vill kasta tillbaka "Du är invandrare men bor i Sverige... Cooooooooolt!"

    

Sedan när de fick maten klagade en kvinna, att hon inte fick den såsen till maten förra gången och hävdar starkt att jag har gjort fel. Kvinnan verkar ha svårt att förstå, trots mina upprepande förklaringar att denna rätt har just den sortens sås som tillbehör (Jag kan inte stå för det puckot som gav henne fel sås förra gången!) Men kunden har alltid rätt så... (Jag får bara i min hjärna fantisera ihop hur hennes hjärna sakta men säkert sprängs bakom mitt tvungna leende). ^______^


Vidare till ett annat bord var det indiska gäster som visste bäst och var absolut tvungna att prata med kocken... (Jag går inte djupare in på den saken, men t o m kocken fann dem irriterande...)

Men där fanns också trevliga gäster från andra länder - Ikväll i form av tre japaner. De verkade också chockad av att se mig - en asiat och frågade på japanska om jag var en av deras landskvinnor (Jag har vid ett flertal gånger blivit förväxlad som japan faktiskt. En ung man kallade mig för japansk barbie en gång när jag var ute med vänner, men det är en annan historia det...). Men till deras besvikelse är jag inte det, fast de var väldigt artiga ändå som man har hört att japaner är.  


Det var alltså delar av en kaosig dag på jobbet. Sammanfattningsvis så gick dan okay... Men det lär nog dröja innan jag kommer arbeta igen. Synd att man tidigare på dan har fattat att ens ekonomi inte kommer och hålla, men ja... vi får se hur det löser sig...


//Teru - er indiskrestaurang arbetande kines


Kommentarer
Postat av: smäm

vad glad jag blir :)



det är inte kul när man blir irriterad på jobbet. iaf inte för kollegorna ;) vissa tillfällen vill man mörda någon. tur att sånt går över.

2009-03-27 @ 01:26:55
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

fyfaaan... jävla människor.. jag blir irriterad av att läsa det hahaha.. but i really like the japanese!! so sweeeeeeeet! ♥

2009-03-27 @ 09:06:38
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Siu

förstår inte att du kan stå ut... hade det varit jag så skulle jag ha käftat tillbaka men det är jag som sagt =P



har lärt mig från en kompis som är en tidigare kollega att man inte ska ta skit från någon utan stå på dig... har lärt mig att det är inte okej att folk gör som de vill bara för att de är gäster eller kunder,,,, de måste få veta sånt =P men sen så finns det idioter som är hopplösa,,, mou dak gao =P

2009-03-27 @ 11:38:26
Postat av: Terus svar till Siu

Hahaha min toleransnivå är quite high, så om jag inte gillar eller skäller ut någon så fattar du hur mycket de har gjort innan dess :P



Mm, det beror helt på gästerna. Vi har haft en gäst som skällde ut min kollega så hon grät en gång. :P

2009-03-27 @ 12:43:05
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Haha.. eller hur? häromdagen frågade han om min palestina sjal som jag har haft på mig nångång.. han bara jaa duuu, en på mitt jobb har en sån i rooosa!!! haha jag bara okej.. nice, jag har också en rosa. han bara va? har du? rosa och vitt eller rosa och svart? och snackade om det skitlänge, och han vill att jag ska ta med mig mina sjalar hem så att han får se! hahaha.. galenpanna.



Den bruna boxen är typ när han tvättar te"muggarna" och sen om man inte dricker upp all te så häller man ut det där.



Haha.. du kanske får smaka om du är snäll :D Haha ;D Jo, såna muffinsformar funkar skitbra, efter ångkokandet så är dom ju helt platta ändå haha.

2009-03-27 @ 13:13:13
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

haha BARA palestina sjalarna! inte ALLA hahaha.



hahaha.. yeah yeah. om det finns några kvar kan jag ta med mig en till dig ;D hahahaha

2009-03-27 @ 13:22:24
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

hahahaha du är smal men gamig!

2009-03-27 @ 13:25:45
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

hahaha ;D om inte pappa (som också är rätt gamig) har ätit upp alla under helgen så kanske det finns två till dig. hahaha ;D



har du ångkokare annars?

2009-03-27 @ 13:32:24
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Han som inte få nämnas vid namn!

Usch Usch! Teru Teru kan verkligen hålla sig, om det e jag så skulle jag nita dem på plats:P..hahaha..

2009-03-27 @ 17:42:01
Postat av: Terus svar till Han som inte få nämnas vid namn!

Haha mm! TeruTeru kan sina grejor! Verkar som om flera delar min frustration hahaha... ;)

2009-03-27 @ 18:31:26
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0