Han som alltid funnits där...


Jag saknar honom. Hans långa stora kramar. Han som alltid höll ett vakande öga över mig. Han som förstod när det kändes som hela ens värld höll på att falla samman.

     Han såg de bra egenskaper jag hade när andra ständigt kom med krav och måsten. Han försökte få mig att förstå hur underbar jag var, trots att människor sa motsatsen.

     Han gav mig råd och fick mig att inse saker som jag innerst inne redan hade förstått, men valt att förneka. Hans själsliga samt praktiska råd har hjälpt mig under sömnlösa nätter.

     Tillbringade timmar i telefon tillsammans mitt i natten, allt för att jag skulle må bättre igen. Han som lät mig gråta ut och väntade tålmodigt i andra sidan luren. Hans lugna förståelse gentemot min frustration och förvirring. Hans tolerans mot min barnslighet och mitt behov av trygghet. Hans försiktighet i hans val av ord för att inte såra, den redan utbrända jag. Han som ödmjukt delade med sig sina sorger för att lätta mina. Hans röst med de tröstande orden. Efter samtal med honom kändes livet ljusare trots information om hur hård världen kan vara.

     Han som kontinuerligt checkade till mig, så att jag mådde bra. Han som snabbt körde mig till akuten mitt i natten och satt där i timmar tillsammans med mig. Hans stadiga grepp om den då vacklande jag. Den vanligtvis så hårda ansiktsuttrycket förvandlades till oro. Jag märkte att det gjorde ont inom honom att se mig så, min olycka hade smittat sig på honom och flera andra. Trots det blev han inte hysterisk, utan stöttade mig i sin tysta, lugna närvaro. För det och allt annat är jag honom evigt Tacksam!


Och trots att jag inte är religiös så tycker jag att ordspråket passar in här:


"När Gud stänger en dörr öppnar han ett fönster."



Han var ett av flera fönster som öppnades... en efter en.


Kärlek i massor~


//Teru


Kommentarer
Postat av: Anonym

alla skulle behöva en sån bror som du har...din lyckansost

2009-03-12 @ 01:54:59
Postat av: Terus svar till Anonym

Mm, han är alldeles underbar!

Syskon är som blommor från samma trädgård säger man, han en riktig roooos ^^

2009-03-12 @ 01:57:22
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

lovely:)

2009-03-13 @ 00:06:34
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0