Godis



Jag och tjejerna pratade under maten om godis! Vad var våra personliga favoriter och länge glömda goda sorter! Det visade sig att jag var den som FORTFARANDE käkar mycket av de s.k. barngodisen! Hahahaha... Pezgodisen som är sååå himla härliga hade dem inte ätit på länge. 
    
De tyckte inte det var så gott med godishalsband heller... till skillnad från mig som faktiskt ibland fortfarande går runt och mumsar på sådana hahaha.

Jag försökte få dem att minnas smurfgodisen! Ni vet de som oftast såldes i 3-pack? Tio kronor för tre? Man samlade på bilderna på baksidan som hade en unik smurf! Jag har en video hemma där pappa filmat, när jag inte fattade hur man öppnade boxen (kunde ju inte läsa "tryck här" på boxen när jag var tre precis) och hur min storasyster snällt hjälpte mig! ♥ 
 
Det var så roligt när vi pratade vidare att alla hade så olika favoriter! Vissa tyckte om sura band. Några om vingummi, andra om sura nappar (de som är hälften rosa och hälften blå, vilka jag tycker smakar som tandkräm... :P)
    
Sedan kom vi in på choklaaaad~ Noblesse var ett gemensamt tycke! Samt mörkchoklad med åldern... 

Vi insåg hur härligt mycket gott godis det finns här i Sverige. Vi tackar och får ett ökat förståelse av varför så bra tandvård är ytterst nödvändigt! 

Söta Pussar från er godistroll~

//Teru (:


Ps. En av mina absoluta favoriter måste ändå vara Tic Tac - De med apelsinsmak!!  ^______^  Ds.


        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0