Ett av de vackraste jag vet

Jag bor nära ett ålderdomshem. Jag brukar ibland sitta vid mitt fönster och se dem äldre gå förbi. De går sakta, ibland med darrande steg ute i det ännu inte så trevliga vädret. 
    
Men det som fångar min uppmärksamhet är ett av de allra vackraste jag vet! Det är när en gammal man håller sin gamla gumma i handen och går tillsammans. Eller hur gumman håller ett stadigt grepp om sin gubbes arm (som han har lärt med årens gång inte ska hänga helt slapp som en död fisk, utan böjer den så att hon kan stödja sig). De är nästan också alltid proper klädda. Mannen i någon form av huvudbonad och kvinnan i sin kjol och stickade mössa.

Det är något alldeles speciellt när man ser dessa gamla, men än så kära människor. Man blir alldeles mjuk om hjärtat och ler för sig själv.

Kram

//Teru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0