Hund som Hund?

Jag har velat ha en hund ett tag nu. Men som jag själv och många runt omkring mig vet, är jag en ytterst slarvig person. Slarvig kanske inte ens räcker, oansvarig kanske vore mer passande. Jag kan kommunicera med barn, men jag vet inte om jag har det som krävs för en vovve. I don't know if I got IT. The gift! Även kallad för tålamod och pengar. (Inte för att ett barn inte kräver dessa två, men ni fattar...)

Ja, så i mitt dagdrömmande om en hund hamnade jag på leksaksavdelningen i Åhlens. Där såg jag till min förskräckelse en hemsk hemsk hund till kramdjur! Se för er själva liksom!


Ja, vad behöver jag säga? Hunden kanske inte var hemsk, inte min favoritsort dock. Fast inte det som är problemet. Utan leksakstillverkarna ter sig ut att lära dagens barn att plåga sina djur a là Paris Hilton. Jag kan riktigt se det tvugna leendet i hundens min, om det ens är ett leende. Usch Usch Usch! Lite längre bort från denna tragiska leksak bland de andra hyllorna hittade jag hundar mer i min smak. Gullig va?! ^______^



//Teru - kunde eventuellt bara bli tillsammans med en som äger en hund, så är problemet löst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0