25:e i månaden

Det är den 25:e idag. Ett härligt datum varje månad då pengarna kommer in i kontot. Idag har jag passat på att handla en del. Det blev skor, smycken, byxor, böcker och lite till...
     
På tal om böcker, det verkar inte som om det är så mycket folk som går på bokrean längre. Kanske är det sant att människor inte läser så mycket böcker längre? (Eller så kan det faktiskt bero på finanskrisen, eller så existerar det ju något som kallas för bibliotek... ELLER att vanligt folk inte som jag klockan ett på eftermiddan går och köper böcker när de faktiskt behöver vara på jobbet...) :P 
    
Anyway så har jag inhandlat tre böcker:
Sviken i kärlek? Så går du vidare av Dwight Webb
1001 Cocktails - 1001 recept på den fulländade drinken
Stjärntecken talar om vem du är - Kräftan


Ja, vad säger dessa böcker om mig som person? Att jag en gång blivit sviken i kärlek och dränker mina sorger i alkohol samt att jag är j*vligt vidskeplig också?!?... Vilken HÄRLIG kombination!
     Hehehehe, nä men jag fann dessa böcker väldigt intressanta. Sådana "Hjälp dig själv" böcker är rätt roliga. Om de inte kan hjälpa dig, så brukar dem ändå ge dig ett gott skratt... Hihihihii. (Läs Why Men Marries Bitches... Den är riktig underhållande!)
     Jag älskar läsa horoskop för de stämmer så väl in på mig! (Eller så är det snarare jag som är lättmanipulerad...)
     Sedan var den Cocktailboken så FIIIIN! Dessutom måste jag utforska det lite mer, nu när jag har funnit intresset att blanda drinkar. ^^ 
     Mina klasskamrater säger att det är svårt att tänka sig att jag dricker sprit eftersom jag är rätt liten byggd, men jaa... vad kan man säga? En gång brustet hjärta och vänner som tröstade en genom sprit hahaha. Men jag tycker nog att blanda drinkar till andra är mycket roligare. Bättre att SUPA NER dem än själv bli nersupad! :P

*Host Host* kanske inte ska fortsätta prata om det här ämnet... låter som jag är värsta alkoholisten!

Kram

//Teru  ;)





Hittade lite smått och gott! (;


Hittade lite my precious x 3


Kommentarer
Postat av: Siu

Cocktail boken ser verkligen snygg ut =) hoppas drinkarna inne i den är minst lika goda och fina =P

2009-03-06 @ 09:17:09
Postat av: Teru

Eller hur! Men jag har inte hunnit testa än, vi får se hur det kommer se ut. Hihiiihi

2009-03-06 @ 11:57:10
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0