Att det kan bli så fel...

Satt och surfade runt på lite bloggar efter middagen. Hamnade inne i en hemsk blogg! Det var en blogg om anorexi skriven av en ung anoretiker. Jag kände hur hela kroppen rös. Människan skrev lista på anledningar över varför det är fel att vara tjock enligt henne. Poängterar dessutom starkt varför DU som läsare borde skärpa dig! (Jag kunde inte förmå mig själv att läsa hela det)

Vidare hade människan publicerat upp bilder på kända människor där de ser "tjocka" ut och när de är pinnsmala! De bilder som inte var att föredra var typiskt paparazzibilder (Där ingen människa har en chans att se fin ut). Jämfört med många studiobilder som klart och tydligt är retuscherade. Därefter fanns det sådana bilder man fick se i skolan som skrämde vettet ur en, när man såg hur smala människor med anorexi kan bli - som personen i fråga avgudade!

Det hemskaste är att i fältet kommentarer, så fanns det hälsningar från folk som stöttade henne och såg henne som förebild! Jag RÖS! Jag verkligen RÖS! De personer som sett mig tycker kanske jag är en hycklare som pratar om mitt missnöje kring anorexi, när jag själv är så smal. Men de som känner mig hoppas jag har förstått att jag har en apit för mat och LIVET!

Efter att jag läst detta så var jag tvungen, trots att jag redan var mätt -  att äta lite till! Det gjorde ont innerst inne att förstå att när jag kommer ut som förskolelärare, att det finns barn som senare i tonåren kan bli anoretiker och må så dåligt!

//Teru - wishing you have food to eat with an ability and will to do so!

Kommentarer
Postat av: Siu

det där kan inte kännas bra, ja hoppas att den där tjejen förstår och inser senare att det är både skadligt för henne och hennes omgivning....

2009-04-01 @ 09:16:51
Postat av: Terus svar till Siu

Mmm, så hemskt! har faktiskt inte haft utbildning kring detta hur man närmar sig människor med den här sortens av problem.

2009-04-01 @ 11:12:03
URL: http://teru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0