Nattugglan

Klockan är över två på natten. Sugen på popcorn. Men jag är lite för lat för att micra. Jag undrar nu starkt varför jag inte har sådan basöverlevnadsmat, såsom kex, frukt (javisst ja, jag tål ju inte många utav dem. Lättare att räkna upp de jag tål än de jag inte tål), något man kan tugga på och bli mätt utan att behöva dona en massa innan... hmm.

Varför sover jag inte? Har lagt mig sent de senaste dagarna (månaden). Vissa gånger har jag till och med hört fåglarna kvittra. Verkar som jag aldrig kommer att vänja av mig att vara en nattuggla - det liksom ligger naturligt. Kanske är det för att jag gillar lugnet om kvällarna?

Nu när jag tänker tillbaka, så frågade faktiskt skolsköterskan mig när jag gick i höstadiet varför jag var så sömnig i skolan. Det var alltså redan naturligt för mig då att lägga mig sent. Det måste ha varit minst fem år tillbaka! Gud jag var redan puckad då! ELLER så skyller vi på morsan... bara för att hon förbjöd mig att lägga mig sent, var det liksom givet att det blev så. Att säga till ett barn att inte sova sent är rena utmaningen som man inte kan motstå!

//Teru - Nattugglan som skamligt skyller ifrån sig

Kommentarer
Postat av: The Attention Whore

Funderat på att skaffa normala sov tider ? :)

2009-04-12 @ 12:27:19
Postat av: Terus svar till The Attention Whore

Har funderat på det, men inte skridit till verket. Jag har ju dig att prata med om nätterna så ^^

Thanks for the encouraging words last time (:

2009-04-12 @ 18:46:23
URL: http://teru.blogg.se/
Postat av: Jonna

Inte lätt att vända på dygnet! Hoppas att du får några timmars skönhetssömn i natt!



Sov så sött! Godnattkramar!

2009-04-12 @ 21:54:39
URL: http://jonzis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0